half-blood_phoenix

Friday, June 02, 2006

Η ζώη, το σύμπαν & τα πάντα

Υπάρχει μια θεωρία που λέει πως αν ποτέ κανείς ανακαλύψει για ποιο σκοπό ακριβώς υπάρχει το Σύμπαν και τι εξυπηρετεί θα εξαφανιστεί αμέσως και θα αντικατασταθεί από κάτι ακόμα πιο παράξενο και ανεξήγητο.

Υπάρχει μια άλλη θεωρία που λέει πως αυτό έχει ήδη συμβεί.

DOUGLAS ADAMS


Όλοι οι άνθρωποι περνάμε κάποια στιγμή στη ζωή μας που ψάχνουμε να βρούμε γιατί υπάρχει το σύμπαν , γιατί υπάρχει ο κόσμος μας, και το κυριότερο για ποιο αναθεματισμένο λόγο γεννηθήκαμε. Τι ρόλο παίζουμε στο αχανές σύμπαν. Συνήθως οι απορίες αυτές εμφανίζονται σαν τη γρίπη ξαφνικά εκεί στα 15 περίπου, μας ταλαιπωρούν, αντιβίωση δεν υπάρχει και απλά περιμένουμε να υποχωρήσουν. Σε ελάχιστους δεν υποχωρούν ποτέ. Αυτοί γίνονται φιλόσοφοι και πεθαίνουν λιγότερο ή περισσότερο τρελοί αυτοκτονώντας με κάποιον λιγότερο ή περισσότερο ανόητο τρόπο. Και αυτοκτονούν ακριβώς τι στιγμή που καταλαβαίνουν πόσο μικροί είναι για να κατανοήσουν το σύμπαν. Οι υπόλοιποι ζούμε φυσιολογικά τη ζωή μας με μια κάποια σχετική ανοσία πλέον στην παραπάνω γρίπη. Όμως όλοι την έχουμε περάσει. Την πέρασα κι εγώ.

Αρχικά αναζήτησα την απάντηση στο νόημα του κόσμου και της ζωής στο θεό και τις θρησκείες. Είναι ο ποιο εύκολος δρόμος. Και ο δρόμος που ποιο εύκολα οδηγεί σε απαντήσεις. Υπάρχει ένας θεός. Αυτός ξύπνησε ένα πρωί , αν και μέχρι τότε δεν υπήρχε πρωί , και έφτιαξε το σύμπαν τη ζωή και τα πάντα. Αυτός έκανε και εμάς. Το γιατί είναι πολύ απλό. Πολλές απόψεις παίζουν.
Α)Από αγάπη απέναντι στον άνθρωπο. Τον οποίο άνθρωπο δεν γνώριζε εκ τον προτέρων φυσικά ,αφού δεν υπήρχε άνθρωπος. Άρα πως διάολο τον αγαπούσε;
Β)Από τρελή βαρεμά
ρα και μοναξιά απηύδησε και είπε να φτιάξει μια παρέα για να περνά την ώρα του. Εγώ φυσικά αν ήμουν θεός και βαριόμουν αφάνταστα θα έφτιαχνα μόνο Σουηδέζες και Ολλανδέζες. Τους υπόλοιπους γιατί να τους κάνω; Και άντε και μας έκανε για παρέα του και ήθελε και ποικιλία στην παρέα , εγώ γιατί δεν ξέρω ούτε έναν που να έχει βγει για μπίρα παρέα με το θεό;
Γ) Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλες τέτοιες αιτιάσεις για την έμμονη του θεού να μας φτιάξει αλλά δεν υπάρχει λόγος.

Την έψαξα την δουλεία με το θεό. Δεν γούσταρα που μας έκανε πρώτα και μετά είπε βγάλτε τα πέρα μόνοι σας, εγώ δεν ξέρω τίποτα. Μου την έσπαγε που έκανε ένα τεράστιο και πανέμορφα σαγηνευτικό σύμπαν και δεν μας έδωσε την δυνατότητα να το ταξιδεύσουμε όλο. Τον μίσησα που πρέπει να μεγαλώνουμε και να πεθαίνουμε ενώ αυτός ζει για πάντα. Με τρελαίνει το γεγονός ότι η σοφία του επιτρέπει να πεθαίνουν παιδάκια και να ζουν αυτοί που τα σκοτώνουν. Γαμώ την Παναχαϊκή μου τι σοφία είναι αυτή; Μέχρι και η ελληνική βουλή είναι σοφότερη. Και γιατί ενώ έφτιαξε τον παράδεισο μετά μας έριξε μια κλοτσιά και μας πέταξε απέξω για ένα κωλόμηλο; Τόσα χρόνια δεν πήγε κανείς στη λαϊκή να πάρει ένα καφάσι μήλα και να του τα προσφέρει να τελειώνουμε; Και δεν μπορούσε αντί για το μήλο να μας απαγορέψει τα κουκουνάρια που ήταν σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα τα τρώγαμε. Και που να πάρει ο διάολος , αυτόν τον διάολο γιατί τον άφησε να του κλέψει την παρέα του. Και λέει πως είμαι μοναδικός και πολύτιμος. Αν είμαι τόσο πολύτιμος γιατί την καλύτεροι γκόμενα μου την τρώει πάντα ο διπλανός μαλάκας; Και το χειρότερο από όλα; Έστειλε σαν αντιπροσώπους του στη γη τους παπάδες. Τόσο δύσκολο ήταν να βάλει αντιπροσώπους του ένα γραφείο μοντέλων; Ερωτήματα που παίρνουν ημιτελείς και ατελείς απαντήσεις. Και είχα πάντα και αυτή την ανεξήγητη εντύπωση ότι ο θεός είναι στον παράδεισο αράχτος με τη φραπεδιά του και σπάει πλάκα μαζί μας. Τελικά και για να μην τα πολυλογώ αποφάσισα δημοκρατικά ότι του επιτρέπω να υπάρχει και ότι δεν μπλέκομαι στα πόδια του αρκεί να μην προσπαθεί και αυτός να μου περιορίσει την ελευθέρια μου και να ορίσει τη σκέψη και το μέλλον μου, και γενικά να μην με ενοχλεί. Εγώ την δουλεία μου και αυτός τι δική του.

Έτσι στράφηκα στην επιστήμη. Δεν μπορεί είπα η φυσική και η βιολογία θα μου έδιναν απαντήσεις. Δεν λέω προσπάθησαν. Αλλά τελικά δεν κατάφεραν περισσότερα από τον θεό. Ένας σωρός από θεωρίες , κάποιες απόλυτα αντικρουόμενες μεταξύ τους , οι οποίες συνεχώς αλλάζουν όποτε βλέπουμε κάτι που το αλλήθωρο μάτι μας και το χαζό μυαλό μας δεν είχαν δει πρωτύτερα. Ένας σωρός παντοδύναμες θεωρίες και αποδείξεις που δεν έχουν καταφέρει τίποτα. Ακόμη κολλημένοι πάνω στη γη είμαστε, ακόμη πεινάμε , ακόμη πονάμε ακόμη πεθαίνουμε. Και φυσικά για το ερώτημα του τι κάνουμε στο σύμπαν και γιατί και πως υπάρχει το σύμπαν ούτε κουβέντα. Η επιστήμη δεν έχει όρια. Τελικά θα βρει τη λύση , απλά χρειάζεται χρόνο. Πόσο αναθεματισμένο χρόνο να της δώσω από τα 80 χρόνια που μου αναλογούν; Βέβαια είχαμε και επιτυχίες!

Η φυσική βρήκε ότι το φως είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα του σύμπαντος και τρέχει με την αφάνταστα μεγάλη (για εμάς) αλλά και τρομακτικά αργή (για το σύμπαν) ταχύτητα των 3 * 10^8 m/s. (Ανέκδοτο της λαϊκής τάξης: Τι είναι γρηγορότερο του φωτός; Απάντηση: Το κόψιμο) Ε και; Και κάθε μάζα, είπε ο Αϊνστάιν, είναι ενέργεια ίση με E = m * c*c. Ωραία λοιπόν είμαι περίπου 7200000000000000000 joule ενέργειας στο σύμπαν. Τι να κάνω με τη διαπίστωση αυτή; Να πάρω τα joule μου και να τα πάω που; Προς ΔΕΗ: Διαθέτω περίσσευμα 7200000000000000000 joule ενέργειας. Σας τα πουλάω στο μισό κόστος από ότι σας στοιχίζει τώρα η παραγωγή τους. Βασικά και με 10 δις Ευρώ βολεύομαι. Αφήστε το λιγνίτη που βρομίζει και τον αέρα μας και καταναλώστε εμένα. Άντε ντε φερτέ τα χαρτιά να υπογράψουμε. Θέλω να πάρω την Φερράρι μπας και μου κάτσει η Ούμα Θέρμαν. Απάντηση φυσικά πάλι δεν παίρνω.

Και η βιολογία δεν μπορώ να πω μας έδωσε την εξέλιξη. Κάποτε λέει ήμασταν κύτταρα , αμοιβάδες και τα σχετικά. Μετά γίναμε ψάρια. Ελπίζω οι πρόγονοι μου να μην ήταν γαύροι, γιατί ως κλασικός ΠαναθηναϊκοΑεκτζής δεν θα το αντέξω. Μετά γίναμε σαύρες και βγήκαμε από το νερό. Αν αντί για νερό η θάλασσα ήταν γεμάτη με βότκα οι ρώσοι δεν θα είχαν βγει στη στεριά και ούτε οι αμερικανοί αν ήταν η θάλασσα Coca-Cola TM αλλά άσχετο. Μετά γίναμε ποντίκια. Και μετά επειδή βαρεθήκαμε να μας φοβούνται


οι γυναίκες και να πηδάνε πάνω στους καναπέδες μόλις μας βλέπουν , αποφασίσαμε ότι ήταν καιρός να γίνουμε πίθηκοι. Ως πίθηκοι βγάλαμε άξιους εκπροσώπους. Τον King-Kong που έμπλεξε με τη λάθος γκόμενα και τον έφαγαν. Τον Τζορτζ Μπους Junior , πλανητάρχη και παντοκράτορα. Τον αυστραλιοπίθηκο. Αυτός ο τελευταίος ήταν που αφού το σκέφτηκε καλά ή όχι και τόσο καλά αποφάσισε να γίνει άνθρωπος. Και να΄μαστε εδώ. Καλά ένταξη ωραία όλα αυτά. Όμως γιατί; Γιατί δεν μείναμε κύτταρα. Γιατί έπρεπε να γίνουμε άνθρωποι. Και επιτέλους “Εγώ πότε θα γίνω μάνα” που έλεγε και η Δήμητρα Παπαδοπούλου στο Θοδωρή Αθερίδη;


Αγαπητέ Δαρβίνε πριν τα κύτταρα τι; Η Φυσική μας λέει ότι με βάση την αρχή της εντροπίας τα κύτταρα δεν είναι και πολύ πιθανό να δημιουργηθούν. Τότε ποιος Δαρβίνε; Ποια αναθεματισμένη φυσική ή πνευματική δύναμη τα έκανε όλα αυτά; Και κανείς δεν μου απάντησε ακόμη στο τι κάνω εγώ πάνω σε αυτό τον πλανήτη μέσα σε αυτό το σύμπαν.

Αποφάσισα ότι καλή η επιστήμη με πολλές απαντήσεις αλλά στο θέμα αυτό ανήμπορη να βοηθήσει.

Έτσι κάπου εκεί τυχαία ή αναγκαστικά μου πέρασε ή γρίπη. Φτηνά την γλίτωσα… Λίγο ακόμη και θα μου έστριβε κανονικά.


Όμως απαντήσεις δεν πήρα. Και κάθε καλοκαίρι στα Τρίκαλα η ζέστη είναι μεγάλο βάσανο. Ειδικά τα βράδια… Παλιότερα , πριν ο Fujitsu ανακαλύψει το κλιματιστικό, η μόνη λύση ήταν ο ύπνος κάτω από τα αστέρια. Ακόμη και τώρα την πρώτη ξάστερη νύχτα του καλοκαιριού που θα κοιμηθώ υπαίθρια τα αστερία ο σκοτεινός και ταυτόχρονα φωτεινός ουρανός, το σύμπαν με συγκλονίζουν. Ακόμα και τώρα κλαίω νιώθοντας τόσο αδύναμος τόσο μικρός τόσο τιποτένιος σε σύγκριση με το μεγαλείο του αχανούς σύμπαντος. Ποιο μικροσκοπικός και από κόκκο σκόνης μέσα στην έρημο. Ποιο αδύναμος και από 5χρονο παιδάκι μόνο του χαμένο σε ξένη πόλη σε ξένη χώρα.


Και μετά αφού κλάψω , μετά, η καρδιά μου , το μυαλό μου φουντώνουν από μια επιθυμία. Να ταξιδέψω εκεί ανάμεσα στα άστρα. Να δω Καινούριους εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Τότε καταλαβαίνω εγώ γιατί υπάρχω. Για να ταξιδέψω στο σύμπαν. Να ο λόγος που εγώ δημιουργήθηκα. Και αν είμαι τυχερός να ανακαλύψω στα αστερία του σύμπαντος το γιατί αυτό υπάρχει. Αν αυτή η απάντηση υπάρχει και αν έχει το παραμικρό νόημα η ύπαρξη της.

6 Comments:

  • Οι φωτογραφίες από το Hubble και πατήστε πάνω στην εικόνα EVOLUTION OF MAN AND WOMAN για να τη δείτε ολόκληρη και να καταλάβετε το νόημά της.

    By Blogger half-blood_phoenix, at 6:07 AM  

  • Γεια σου γλυκέ μου half-blood_phoenix!

    Έξοχο και σε κάποια σημεία απολαυστικό το post.
    Εγώ ούτε φιλόσοφος έγινα,ούτε ανοσία στην γρίπη απέκτησα.
    Ακόμα την έχω,και πάλι ψάχνομαι.
    Ήρθα να πάρω και τη διεύθυνσή σου,για να σε προσθέσω στο template μου.
    Eίσαι ό,τι ευγενικότερο έχω δει στο blog που σύχναζα μέχρι πρότινος.
    (Χτες μπήκα,μόνο να γράψω για την Παράγραφο)
    Σου στέλνω την αγάπη μου!

    υ.γ.
    Επειδή οι σχέσεις κάθε είδους πρέπει να στηρίζονται στην ειλικρίνεια,σου λέω πως είμαι φίλαθλος του Θρύλου.
    Να ξαναέρθω?

    By Blogger apousia, at 4:14 PM  

  • @apousia
    Όλοι μου οι φίλοι είνει Θρύλοι. Μία ακόμη παραπάνω είναι ότι πρέπει. Να ξαναέρθεις. Στο εχω ξαναπει, δεν είσαι Απουσια, αν και τη ζεις, εισαι μια Τεράστια Παρουσία.

    By Blogger half-blood_phoenix, at 4:50 PM  

  • Tι να προσφέρει ένα μικρό και ταπεινό σχολιο πάνω σε αυτό που έγραψες;Το χάρηκα με την ψυχή μου, γέλασα και μετά έλιωσα προς το τέλος.Όντως αυτη την γρίπη τη περναμε όλοι και καποιοι δεν την ξεπερνάμε.Απαντήσεις δεν υπάρχουν παρα μόνο θεωρείες σαν το big bang και θρησκείες που πιστέουν αλλά δεν ψάχνουν.Καλα έχουν βολευτεί αυτοι!
    Σκεφτόμουν την εικόνα που πίνεις μπύρα με τον Θεο και αν το πιστέψεις το ειδα σε μια ταινία απο σεναριο του irvin welsh-ομως είναι σενάριο και ναι απέχω και εγώ.
    Και την απαντηση σου την έγραψες στο τέλος και ειναι οτι πιο γλυκο έχω διαβάσει! "Τότε καταλαβαίνω εγώ γιατί υπάρχω. Για να ταξιδέψω στο σύμπαν. Να ο λόγος που εγώ δημιουργήθηκα".

    Speechless!

    By Blogger Pixie, at 11:01 AM  

  • Περνούσα και είπα να πω ένα γεια...
    Πολύ ωραίο post φίλε! Η γρίπη με πιάνει ακόμα, όχι όσο συχνά όσο παλιότερα, αλλά με πιάνει.

    Όσον αφορά τα κύτταρα που λες, από πού ήρθανε δηλαδή...
    Είχα ένα υποχρεωτικό μάθημα στις σπουδές μου, Βιολογία, και θυμάμαι κάτι που είχε να κάνει με κεραυνούς στη θάλασσα... Ότι έτσι δημιουργήθηκαν οι πρώτοι μονοκύτταροι οργανισμοί και μετά μίτωση κλπ, κλπ

    By Blogger Titika, at 4:15 PM  

  • By Anonymous Anonymous, at 8:29 AM  

Post a Comment

<< Home