half-blood_phoenix

Friday, May 26, 2006

Το κρυφό σχολείο χτές και σήμερα

Η ώρα κοντεύει τέσσερις. Μόλις γύρισα από το κρυφό σχολείο. Δύσκολος ο δρόμος του γυρισμού. Με ένα λαδοφάναρο στο χέρι , προσπαθούσα να αποφύγω τόσο τις λακκούβες με τη λάσπη και τα σκατά από τα ζωντάνα όσο και τους Τούρκους με τα καριοφίλια. Όμως δεν με πειράζει έμαθα πολλά γράμματα σήμερα. Ο καλός μου δάσκαλος ο Πατήρ Χρηστόδουλος και πάσης Ελλάδος μας διάβασε σήμερα ένα χωρίο από την αποκάλυψη κάποιου Γιάννου. Νύσταζα λίγο, και δεν τα άκουσα όλα. Θυμάμαι κάτι για τρία εξάρια ή εννιάρια. Δεν είμαι σίγουρος, μπορεί να ήταν και τριάρια. Θα πρέπει να το βάλουν λίγο νωρίτερα το μάθημα. Η Γκόλφω δίπλα μου, κουρασμένη που άρμεγε τα γίδια όλη μέρα, ροχάλισε και ο δάσκαλος της έβαλε τιμωρία 20 μετάνοιες και 56 μέρες νηστεία μόνο νερό. Τέλος πάντων κάτι έλεγε ο δάσκαλος μου για τους αριθμούς αυτούς και ότι με αυτούς θα έρθει ένας κάποιος με έναν κώδικα και ένα βίνσι να μας καταραστεί. Δεν κατάλαβα που φταίει το βίνσι. Εγώ με αυτό βγάζω νερό από το πηγάδι και ποτίζω τα πρόβατα. Και μας είπε ότι την άλλη βδομάδα θα πάμε εκπαιδευτική εκδρομή με την δασκάλα της γυμναστικής την κυρία ιερομόναχη Ελένη Λουκά να φωνάξουμε έξω από το παλάτι του σουλτάνου για τα νούμερα αυτά και για αυτόν με το βίνσι. Θα κάνει λέει μια κακιά θεατρική παράσταση μαζί με τις χανούμισσες του σουλτάνου ή κάτι τέτοιο. Νυστάζω τώρα. Αύριο το πρωί έχω να αρμέξω τα γελάδια. Θα πάρω τη φλοκάτη μου να κοιμηθώ. Καληνύχτα.


Αντιγράφω το σχόλειο μου από ποστ του Νίκου Δήμου πάνω σε μία κουβέντα που γινόταν με θέμα το κρυφό σχολείο επί Τουρκοκρατίας. Αλήθεια ή μύθος; Μια αστεία προσέγγιση του θέματος... που διχάζει ιστορικούς, παπάδες και απλούς ανθρώπους.

Είχα σκοπό να ανεβάσω άλλο πόστ αλλά ετοιμάζομαι για τριήμερες διακοπες στο Καστέλι και δεν έχω χρόνο. Τα λεμε μάλλον από βδομάδα, αν όχι νωρίτερα.(Μπορεί να βρώ κανένα Internet cafe).

Ο πίνακας είναι το «Σχολείον Κρυπτόν» του Νικόλαου Γύζη.

5 Comments:

  • Ναι βρήκα λύση στο πρόβλημα με το posting που είχα. Το πολυτεχνείο Κρήτης παρέχει σε όλους τους φοιτητές του δωρεάν σύνδεση στο Internet. Με τη σύνδεση του πολυτεχνείου λοιπον είναι αδύνατο να ανεβάσω ποστ μεγαλήτερο των 5 - 7 γραμμων κειμένου. Δεν ξέρω το γιατι. Με άλλη σύνδεση κανένα πρόβλημα. Τυχαία εντελώς το ανακάλυψα το πρόβλημα. Τρελά μηχανήματα αυτοί οι υπολογιστές...

    By Blogger half-blood_phoenix, at 2:03 PM  

  • Βασικά τυχαία εντελώς ανακάλυψα τη λύση και οχι το πρόβλημα...

    By Blogger half-blood_phoenix, at 2:04 PM  

  • Καλες διακοπούλες. Και κοίτα να πας σε κανένα μοναστήρι (βράδυ, βέβαια, υπό το σεληνόφως) να μάθεις πέντε γράμματα, του Θεού τα πράματα...

    By Blogger cyrus, at 8:05 PM  

  • τόσο αστείο το αρθράκι σου μου έφτιαξές τημ μερα-νυκτα μάλλον και να σκεφτεις οτί πριν γυρισά απο το σινεμα και είδα τον βίντζι!
    Τι ωραιό το blog σου που είναι το blog σοθ τώρα.Χάρμα!

    By Blogger Pixie, at 12:40 AM  

  • P.S 1: συγνωμη για το λαθάκι στο σχόλιο κλείνουν τα ματάκια μου.
    P.S 2: με συγκίνησες που με έβαλες στα link σου, σε ευχαριστώ τοσοοοοο πολύ!
    μάκια!

    By Blogger Pixie, at 12:45 AM  

Post a Comment

<< Home